Częste pytania
FAQ

Poniżej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znajdujesz odpowiedzi na swoje pytanie, a chcesz o coś zapytać, napisz do nas.

Czy potrzebuję biura rachunkowego?

  • Jeśli prowadzisz firmę lub masz wolny zawód: Tak
  • Wynajmujesz nieruchomość: Tak
  • Masz dochody z zagranicy, przynajmniej raz w roku: Tak, w momencie wypełenienia
    zeznana podatkowego
  • Jesteś zatrudniona/-y? Korzystasz z ulg podatkowych? Tak

W razie niejasności przy wypełnianiu zeznania podatkowego, zwróć się do nas.

Czy pierwsza rozmowa jest płatna?

Nie. Biuro rachunkowe powinno pasować do Państwa. Ważne jest zaufanie i swoboda w kontakcie. Proponuję pierwszą rozmowę, która jest bezpłatna i niezobowiązująca. W trakcie rozmowy poznajemy się, ustalamy zakres usług i wynagrodzenie. Odpowiadam również na pytania. Potem po Państwa stronie pozostaje wybór właściwego biura rachunkowego.

Czy każde moje pytanie jest wliczone dodatkowo do wystawionej
faktury?

Nie. W wynagrodzeniu skalkulowane są wszystkich uzgodnione wcześniej usługi plus doradztwo w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Jeśli dostaniemy od Państwa dodatkowe zlecenia, poinformujemy Was o dodatkowej fakturze przed przystąpieniem do realizacji usługi.

Na jaki czas zostaje podpisana umowa?

Umowy w klientami zawieramy na czas nieokreślony z możliwością jednomiesięcznego wypowiedzenia.  Nie pracujemy z umowami, które wiążą klientów na pewien określony czas. Możecie państwo w każdej chwili zmienić biuro rachunkowe. 

Zakładam nową firmę i szukam pierwszy raz biura rachunkowego. Jak będzie wyglądała współpraca?

Podczas pierwszej rozmowy wytłumaczę jak działa księgowość i i jak płacone są podatki. Po kolei opowiem cały proces współpracy i zakres naszych oraz klienta obowiązków. Wszystkie niezbędne dokumenty potrzebne do zarejestrowania działalności sporządzamy elektronicznie i wyślemy za klienta do urzędów. Jeśli będą zatrudnieni pracownicy, doradzimy jaką umowę najkorzystniej jest zawrzeć i przygotujemy stosowne dokumenty zgłoszeniowe. Ważnym jest, by zgłosić w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, to że nasze biuro prowadzi sprawy księgowo-podatkowo-zusowskie.
To urząd miasta lub urząd gminy poinformuje właściwe jednostki, gdzie znajduje się dokumentacja księgowa.

Czy problemem jest zmiana biura rachunkowego?

To jest bardzo prosty sposób. Trzeba zgłosić tę zmianę w najbliższym urzędzie miasta lub urzędzie gminy.

Jak drogie jest Wasze biuro?

Za usługi księgowe faktura wystawiana jest raz w miesiącu do 5 dnia  każdego miesiąca.  Wynagrodzenie ustalamy w oparciu o uczciwą kalkulację. Dla potrzeb klienta możemy przedstawić transparentność honorarium. Raz w roku weryfikujemy ceny do warunków rynkowych. Ważne są dla nas potrzeby klienta, a jest to podstawowy czynnik decydujący o wysokości kwoty na fakturze.

Czy mogę mieć pewność, że moje dane są traktowane w sposób poufny?

Absolutna dyskrecja jest podstawą dla nas. Klient może nam ufać bez ograniczeń. Bez zgody klienta nie przekazujemy dalej ani dokumentów, ani informacji.

Czy wystawiona przez biuro faktura stanowi dla Państwa koszt podatkowy i jak mogę ją odliczyć?

Wystawiona faktura za usługi księgowe stanowi koszt podatkowy i pomniejsza podstawę opodatkowania w rozliczeniu rocznym podatku dochodowego. Zapłacony podatek Vat w wysokości 23% od kwoty netto odliczą  Państwo miesięcznie, pomniejszy to zobowiązanie podatkowe z tytułu naliczenia podatku należnego. Oczywiście zrobimy to my w Państwa imieniu.

Wejherowo leży niedaleko Trójmiasta. Dla mnie jest jednak to stosunkowo daleko. Czy mimo to możemy współpracować?

Tak. To nie jest problem. Mogę odwiedzę Państwa w Waszej siedzibie. Swobodnie poruszam się po Województwie Pomorskim. Poza tym na co dzień używamy nowoczesnych  kanałów komunikacji i nowoczesnego sprzętu internetowego, dlatego możemy świadczyć usługi wszędzie.